Philips HD9020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD9020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Loek47 14-01-2013
Geschreven voor: Philips HD9020

Mei 2010: Aankoop. Oktober 2011: Aandrijfas broodpan lekt en los / op basis garantie nieuwe machine van Philips ontvangen. Januari 2013: VW-element ontploft. Valt buiten garantie omdat aankoopdatum 1e machine geldt. Tevens beide machines binnen enkele weken speling op het gat van de mengvaan. In feite voldoen allebei de machines niet aan de technische verwachtingen!

Martijn 767 24-09-2012
Geschreven voor: Philips HD9020

Ik heb zelf als bakker gewerkt maar heb thuis niet altijd tijd om met de hand een brood te maken.
Heb deze broodbak machine gekocht na aanleiding van de reviews, en wat een goed apparaat!

Formaat: Is prima. Qua uiterlijk zijn er mooiere te krijgen maar daar draait het toch niet om?

Mogelijkheden: meer dan genoeg! Al moet ik zeggen dat als je een pizza deeg maakt of een fruitbrood, ik dit het liefst nog met de hand doe. Maar het apparaat doet het geweldig.

Brood: heb nu een aantal broodmixen gebruikt en ook gewoon volkoren meel met losse ingrediënten. Het brood komt er erg mooi uit. Mooi formaat ook!
Het brood is lekker dik en veerkrachtig met een mooie niet te dikke korst.
Het brood komt ook goed los uit de bak.

Al met al een zeer goed apparaat waar mooie broden uit komen zonder al te veel moeite.
Gebruiksgemak is erg hoog (paar drukken op de knop en klaar).
Afwerking van de machine is goed. Het beschikt over een goede anti-aanbaklaag en de bak gaat gemakkelijk en vooral degelijk in en uit de machine.
De warmhoudfunctie is ook een must, want anders krijg je condensvorming binnen de machine en is je brood verpest.

Wat mij betreft een aanrader!

Jet69 01-05-2012
Geschreven voor: Philips HD9020

Qua uiterlijk vond ik het niet de mooiste broodbakmachine, meer een campingwasmachine, maar wat zijn we er blij mee. Eerst een kant en klaar broodbakmix gebruikt, zodat het resultaat niet aan ons kon liggen. De eerste keer rook het apparaat nog een beetje naar plastic tijdens het bakken, maar nu 4 schitterend gelukte broden verder ruikt het heerlijk. Of je nu de snelfunctie gebruikt of de gewone: het brood is heerlijk zacht, goed luchtig en een knapperige korst. Eenvoudig te bedienen en je kunt tijdens het bakken meekijken. Ik raad hem iedereen aan. Wij hebben bij BCC €81,00 betaald (zie internet) maar zag nu dat ze al €79,00 zijn. Bij Philips zelf betaal je nog het meest incl. verzenden.

elly 7 15-04-2012

Na mijn review van 06-01-2012 begaf mijn Philips broodbak machine het
Het deeg rees niet meer, verder bakte hij het hele programma af maar kreeg maar een kleine zware knoedel brood.
De klacht gemeld, meteen opgestuurd en na 3 weken kreeg ik te horen dat hij niet gerepareerd kon worden dus kreeg ik een nieuwe,
De eerste beste keer "deeg rijst niet"ander brood gebakken nieuwe gist gehaald, misschien kon het daaraan liggen, maar het deeg rees nog niet.
Toen een kant en klaar pak broodmix gekocht, met hetzelfde resultaat, het deeg rijst niet.
Contact gehad met Megapool , nu mag ik een andere uitzoeken
Ben benieuwd, dus voor mij geen Philips broodbakmachine meer.

Elly 7 06-01-2012
Geschreven voor: Philips HD9020

Ik heb deze Philips machine nu een paar weken en ben zeer verrast over de goeie resultaten.
Ik bak 2x per week een brood en heb het nog nooit zo mooi hoog gerezen gehad bij mijn vorige machine.
De deeghaak is nog nooit in het brood blijven zitten als ik het uit de vorm haal, dus een minimaal gaatje en heel smal streepje blijft er in het brood In mijn vorige machine ging de haak er altijd moeizaam uit.
Alleen de pieper zou iets harder mogen gaan, dat is mijn enige aanmerking.
Ook is een verrassing dat het apperaat zo licht is en toch stevig staat onder het kneden
Hoop hier nog jaren plezier van te hebben

Elly 7 02-09-2012

Ik heb inmiddels een hele andere broodbakmachine een
Moulinex UNO en die doet het perfect.

E.55 11-12-2011
Geschreven voor: Philips HD9020

Ik heb deze gekocht nadat ik een machine had geleend. Bij het kneden in het begin is ie wat luidruchtig maar dat komt ook omdat onze keuken heel open is. Hij piept op het moment dat je er ingrediënten bij kan doen en als ie klaar is. Hij is heel gemakkelijk in gebruik en levert goede kwaliteit brood. Ik ben waanzinnig tevreden over dit apparaat en sinds ik deze heb eet ik geen kant en klaar brood meer.

jrdew 27-10-2011
Geschreven voor: Philips HD9020

Ik heb dezelfde ervaring met dit apparaat als Albert J. nl: te veel speling tussen de waaier en de as. Ook na terugbrengen en "repareren" nog steeds te veel speling. Gewoon een verkeerde waaier van een ander apparaat of zo. Heb het zelf zo goed mogelijk verholpen met een busje op de as

Anoniem 21-11-2012

Hallo jrdew ik heb hem net gekocht werkt perfect ik heb gelijk een tweede kneed haak bij gekocht http://www.onderdelenonline.nl/catalog.php?model=HD90%2F20&act=app&fabr=
mischien heb je hier wat aan veel plezier verder
gr henk

peldoman 29-04-2011
Geschreven voor: Philips HD9020

Na de AFK en de Inventum, de Panasonic sd-253 en sd-257 nu de Philips HD9020 in gebruik.
Gebruikersgemak is eenvoudig en wijst zicht van zelf.
De mogelijkheden zijn zoals bij de meeste machines hetzelfde, een timer, een pieptoon voor bijvoegingen en einde baktijd, instellingen korstkleur.
Machine ziet er wel degelijk uit, hij kan zo op het aanrecht wordt niet erg heet van buiten.
Als ik deze bakker nu vergelijk met de Panasonic,s die ik heb gehad komt de Philips er zeker net zo goed
of iets beter vanaf.
Het gaat tenslotte om het eindresultaat en ik neig ernaar om te zeggen dat de Philips iets beter bakt.
Ik heb de machine nu bijna 3 mnd. en heb zo,n 40 verschillende broden gebakken, allemaal prima gelukt.

Marjootje 14-04-2011

---------- update review 14-04-2011 ----------
Na een kleine 3 weken vervormde de deksel en het raampje. Bij de Mediamarkt kreeg ik meteen mijn geld terug. Daar ze geen Philips op voorraad hadden heb ik een Kenwood B350 gekocht. Ik moet zeggen dat deze toch veel degelijker is! Voor mij dus een geluk bij een ongeluk. Als je toch wat geld uit wilt geven schaf dan de Kenwood aan en niet de Philips.

---------- oude review 18-03-2011 ----------
Wat een mooi apparaat! Al meerdere broden gebakt met kant en klare bakmixen, allemaal geslaagd! Ik leg een theedoek losjes over de deksel tot aan het rooster zodat tijdens het rijzen een eventuele koude luchtstroom geen negatieve invloed heeft. Mooie broden én erg lekker. Het enige wat soms wat moeite kost is het verwijderen van het brood, daar moet ik nog wat handigheid in krijgen denk ik. Het apparaat zit degelijk in elkaar en het is zeer gemakkelijk te verplaatsen. Ik ben zeer tevreden!

Chihuhua 11-04-2011
Geschreven voor: Philips HD9020

Het is een super en gebruiksvriendelijk machine broden komen er super uit, zeer makkelijk onderhoud. Wat ook niet geheel onbelangrijk is, is het gewicht van de machine hij is nl behoorlijk licht maar blijft goed op zijn plek tijdens het mengen en kneden.
Ik bak verschillende soorten brood waaronder krentebrood dit is echt zo vreselijk lekker en een week vers te houden!

PieterP58 06-04-2011
Geschreven voor: Philips HD9020

Prima kwaliteit. Brood komt heel makkelijk los uit vorm. Bediening is super simpel, een aanrader!

Albert J. 28-03-2011

--------Update review, 28-3-2011--------
Nu ik de machine bijna een half jaar in gebruik heb blijkt dat de degelijkheid minder is dan ik in mijn eerste review aangaf.
De mengschoep van aluminium op de stalen as wordt steeds ruimer en hierdoor produceert de machine meer lawaai en gaat klapperen.De Philips helpdesk kon mij niet verder helpen dan dat ik de gehele machine moest opzenden en dat de de klacht binnen 3 weken verholpen zou worden.
Als je vanwege een glutenvrij dieet op de machine bent aangewezen is het opsturen dus geen optie. Gelukkig heeft de Makro in Groningen mij een schoep uit het demo apparaat gegeven en ben ik dus geholpen.
Dit is dus echte service! Verder blijft het een machine met uitstekende bak resultaten.

--------1e review, 15-12-2010---------
Makkelijk te bedienen, ook zonder gebruiksaanwijzing is het ook simpel te doen. Glutenvrije broden bakken gaat prima want hiervoor heb ik deze machine aan geschaft.

Bakblik is gemakkelijk te verwijderen en te plaatsen evenals het schoonmaken

De machine is degelijk en ziet er goed uit.

Min puntje is dat de bruinings graad bij het glutenvrije programma 8 niet instelbaar is. Ook broden van 500 gram gewicht valt niet in te stellen.

Goede investering!

I. Leeijen 24-11-2010
Geschreven voor: Philips HD9020

De broodbakmachine is erg handig in gebruik. Het bakblik is gemakkelijk schoon te maken. De broden die er uit komen zijn erg lekker en qua uiterlijk mag hij er ook wel wezen. Al met al een goede investering!

YvonneXxx 24-09-2010
Geschreven voor: Philips HD9020

Mooie broodbakmachine. Hij maakt wel wat herrie tijdens het kneden maar ik denk dat ze dat allemaal wel doen. Ik heb tot nu toe 2 broden gebakken en allebei gelukt. De broodpan is erg makkelijk schoon te maken, ideaal. De bakprogramma's zijn erg duidelijk.